Uit België... mijn 3e XM !

Pagina's

34 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Mark383
afbeelding van Mark383
  • 1998 2.0 TCT Blue Balmoral
RE:

Zo'n radiator heeft me met de TCT ook al wel eens hoofdbrekers opgeleverd. Tijdens het rijden in zomer op de snelweg werd de wagen naar mijn smaak net wat te warm (zo'n 100 graden) en in de file steeg dat zomaar naar 110 graden. Al het electronische spul gecontroleerd, dat was prima. Bleek uiteindelijk dat er een niet originele (goedkope) radiator in zat met te weinig koelcapaciteit. De originele Valeo was NFP, dus ik moest het doen met een ander Autodoc vervangexemplaar. Echter, de radiator die ik kon krijgen met de juiste koelcapaciteit had weer niet de juiste (plastic) aansluitingen. Dit was overigens op geen enkele manier te zien op Autodoc, volgens die website had deze moeten passen. Kwam er dus pas achter bij levering. Uiteindelijk heb ik de al in de auto aanwezige radiator grondig gereinigd en teruggemonteerd. Daarmee was de koelcapaciteit ietsje beter.

Moraal van het verhaal: kan zijn dat de juiste radiator niet meer te vinden is. Is het geen idee om de NOS radiator van @blaueboot over te nemen (aangenomen dat ie de jusite koelcapaciteit heeft) en deze indien nodig passend te laten maken? Wellicht zou je de plastic kappen van je huidige radiator kunnen hergebruiken, als die nog goed zijn?

Edit: zie hier het topic. Chris B zegt daarin hij ook nog een NOS Valeo heeft liggen. Geen idee of die past, maar hij had volgens mij ook een V6 12v. Misschien heeft ie 'm nog?

Tuimelaar
afbeelding van Tuimelaar
  • 1991 2.0i Man Gris Dolmen
  • 1991 3.0 Aut Vert Triton
RE: Uit België... mijn 3e XM !

Bedankt voor de tip, Mark, en de verwijzing naar Chris B.

Ik heb de oude zonet opgehaald en die heeft het helemaal gehad, van opzij zie je de blubber zo tussen de koelribben zitten.

Ook is de plastic aansluiting van het thermocontact beschadigd, wat betekent dat ik al niet langs een radiatorboer moet gaan voor een revisie.

Ik heb eerst even blaueboot gecontacteerd ; die had  blijkbaar nog een gelijkaardige liggen.

En ja, heel wat gepuzzel, alle aansluitingen moeten correct zijn, niet altijd duidelijk bij al die aanbieders, anders lukt het niet.

Un Homme sans Passion est un Homme de Rien

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

Nee helaas. 
Die van mij heeft dus géén aansluiting voor de oliekoeler. (Dat pijpje bij het gat voor de temp-sensor)

Wel zit er in die van mij al een vorm waar misschien een slangpilaar geplaatst zou kunnen worden. Maar dan ben je al aardig aan het klooien en voor de moeite die het gaat kosten kan je dan net zo goed die 300 euro aftikken en een goede repro uit frankrijk halen.

En ik ben wel benieuwd eigenlijk naar dat adres/bedrijf.
Wat ik al zei.., Als je hier in NL zo'n radiator wil laten maken kost ie letterlijk 1000eu. Als dat voor 300eu kan dan is dat wat mij beterft een koopje, mits 't dan wel ook om de originele specificaties gaat.

Trouwens.., 
Diegeen die ik aanbiedt is degeen die bij ChrisB vandaan komt. Zijn schuur moest leeg en toen heb ik maar besloten dat ik de hele stapel wel van hem dufde over te nemen.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Pagina's