XM V6.24 van Citrophile

1081 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ok, we wachten af :D .

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Ben ik nou gek? (Zal wel) maar die rode XM van XM break is toch een serie2???

Die deurpanelen zijn toch anders als bij onze serie 1? Die belijning in het leder lopen schuin naar beneden, van voor ma achter, of niet? Wij hebben toch rechte lijnen met echt rozenhout?

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Mike, de rode Xm van xmbreak is een serie2 maar door de vorige eigenaar is er een serie1 leer Ambiance interieur ingezet :wink: . Een Ambiance serie1 heeft nooit hout gehad in het interieur, dat gold alleen voor de exclusive en 24v :wink: .

De deurpanelen van een serie2 lopen op richting de buitenspiegels en de rand waarin de bekleding inzit loopt ook rond. Verder zit er bij serie2 leerpanelen plooien in het leer, bij een serie1 leerpanelen is het leer strak :wink: . Tot `97 heeft de serie2 Exclusive ook nog hetzelfde Rozenhout als de serie1. Vanaf de ES9J4 V6 24v zijn ze overgestapt naar nephout :x .

Officieel hoor jij dit leren interieur zonder hout te hebben in jouw Ambiance.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

De stoelvulling van een Ambiance en Exclusive is ook anders, bij de Exclusive zit aan de bestuurdersstoel ook een verstelbare lendesteun :wink: .

Als ik dit Ambiance leer overzet klopt mijn XM 24v niet meer, maar het leer en stoelvulling is in betere staat dan de mijne :wink: .
Bij jou klopt het eigenlijk ook niet :lol: , maar het staat erg mooi in jouw XM 8)

PBO
afbeelding van PBO

Mark zegt:

Het meeste heb ik ook van forums afgehaald en door te doen. b.v. het kleien dat lijkt heel wat, het is niet anders dan met klei en een spray je lak vrijmaken van aanslag zoals hars en teer e.d. en gewoon goed blijven kijken waar je mee bezig bent.

Op moment zitten we in de afrondende fase van de evenementenkalender die dan in de eerstkomende AE verschijnt. Tevens is het wachten op het 'bestuur' wat ze verder aanwillen met de website. Ik heb om groen licht gevraagd t.a.v. mailingen e.d. o.a. omtrent de te organiseren bijeenkomsten. Even geduld dus nog :wink:

Heb zowel op de toenmalige Xantia als de XM het 5-stappenplan van Meguiar's op de auto losgelaten, maar was beide keren niet kapot van het resultaat. OK, auto glimt als een gek, geeft een langdurige beading en bescherming van de lak, maar de zgn. wasstraatkrasjes zijn evengoed nog aanwezig :?

OT: Wanneer verschijnt de nieuw AE. Heb sinds m'n lidmaatschap eind november alleen nr. 43 binnen.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Vwb de dure lakbehandeling, ik doe het eerst op de goedkope manier waarmee ik altijd tevreden mee was. De rest zie ik bij een ander voordat ik het zelf probeer :mrgreen:

De nieuwe AE verwacht ik zeer binnenkort :wink: .

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Was krasjes (swirls) krijg je er met het '5 stappenplan' niet (helemaal) uit. Dat stappenplan is voor consumenten uitgedacht. Voor de Swirls komt er een ander goedje aan te pas (b.v. de Meguiar's Professional So1o Cut & Polish Cream) en een (semi) profesionele exenter machine met dito pads, anders heb je na één plaatdeel geen armen meer over.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik genoeg andere plannen die ik eerst wil uitvoeren :wink: . Dat speciale wassen en poetsen doe ik wel een keer met de zomer.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Nog één waarschuwing, het werkt verslavend, en je kunt er finacieel echt op leeg lopen. Maar het effect is zoooooooo 8) 8)

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BIXNQEB7.jpg)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

:oops: Ik ben gewoon naar boven gelopen en heb mijn folder's uit 1989 en 1990 er eens bijgehaald. En je hebt gelijk :oops:

Jammer dat J :o s Brink niet meer leeft anders zou je zo in Wedden dat kunnen JP!

Ik heb dus een serie1 Exclusive of 24V interieur...hmmmm, dus eigenijk moet alles zwart zijn bij mij. Da's eigenlijk ook wel mooi.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik weet het Mark, maar ik moet echt prioriteiten stellen :wink: . Als mijn XM technisch naar mijn zin is, dan pas kan ik naar de prijzige poetsmiddelen gaan kijken.

Maar je XM glimt lekker 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

La Noir Verni zegt:

:oops: Ik ben gewoon naar boven gelopen en heb mijn folder's uit 1989 en 1990 er eens bijgehaald. En je hebt gelijk :oops:

Jammer dat J :o s Brink niet meer leeft anders zou je zo in Wedden dat kunnen JP!

Ik heb dus een serie1 Exclusive of 24V interieur...hmmmm, dus eigenijk moet alles zwart zijn bij mij. Da's eigenlijk ook wel mooi.

Juist omdat je een zwarte XM hebt, doorbreekt het houtwerk jouw zwart leren interieur 8) . Anders is het wel erg eentonig :wink: .

Ik behoud mijn houtwerk ook, de Ambiance deurpanelen mag xmbreak van mij houden en anders maak ik iemand ermee gelukkig die het net nodig heeft :wink: .

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Ja swelwaar...toen ik ze nog niet had zat ik erover te denken om al het hou piano zwart te laten lakken bij onze meubel resterateur..niet origineel maar misschien wel 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Zag ik nou grijze bollen op een foto van jouw XM JP? IS dat iets speciaals of alleen wat artistieke vrijheid??

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik heb weleens foto`s gezien van een Duitse XM Ambiance V6 met pianolak over de houtdelen van een Exclusive, dat zag er inderdaad erg 8) uit.

Yep, ik heb grijze veerbollen, op de voorraad, diravi en hydractivebollen na die waren nog groen toen ik ze nieuw kocht.

Het zijn dezelfde bollen als de groene maar dan in het grijs gespoten. :wink: .

Als je nu nieuwe originele Citroën bollen koopt dan zijn ze allemaal grijs.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

:lol: :lol: Weer wat van je geleerd! :wink:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Whoe ha ha ha...

Dat lakje vind ik niet verkeerd, en die navigatie heeft ook wel wat.
Maar de matjes en de CHROME striping op de deur is natuurlijk ovtt!

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ja Mark, dat was de auto die ik bedoelde :mrgreen: .

De pianolak is mooi 8) gedaan, maar die Perzische tapijtjes vernaggelen de boel :twisted: . De navigatie is origineel gedaan, maar mooi vind ik het niet :x .

Zal dat trouwens een airbag stuur zijn geweest :roll: , ik kan me niet voorstellen dat die eigenaar dat nou mooi gevonden heeft :roll: . Van de Peugeot 605 serie kon op de SV versies toen ook een lelijke airbagstuur besteld worden.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

hmmm ja, was mischien mooier geweest als het geheel gelijk had gelegen met de kap over de klokkenwinkel.

Die tapijtjes is typisch duits, zie het veel vaker.
Ik meende zelfs dat ze op moment in een lidl of aldi krantje staan :lol: :lol:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Mike, je bedoelt toch de chromen stripdorpel? Waarom vind je dat niet mooi?
ovtt??? zit me weer suf te piekeren :cry: :cry: Verder wel natuurlijk een mooie kleur en mooie velgen. :wink: :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Nee, ik denk dat Mike de zilveren strip aan de buitenkant op de deuren bedoelt :wink: .

Heb overigens ook geen idee wat ovtt betekent :lol: .

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Oke, die decoratie op de gehele zijkant. :lol:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Citrophile zegt:

Nee, ik denk dat Mike de zilveren strip aan de buitenkant op de deuren bedoelt :wink: .

Heb overigens ook geen idee wat ovtt betekent :lol: .

Aaaah jongens kom op nou dit is 2010, idereen weet toch dat ovtt 'Omni-Axial Vibration Table Top system' betekend.

:mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Uiteraard weten we dat :mrgreen:............niet :lol:

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Maar dan nog!!! ovtt in de volgende opmerking:

"Maar de matjes en de CHROME striping op de deur is natuurlijk ovtt!"

Dus ik moet het zo lezen:

Maar de matjes en de CHROME striping op de deur is natuurlijk Omni-Axial Vibration Table Top :wink: :wink: :wink:
Ben ik nou te serieus?? :cry:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

maw niet mijn kopje thee :mrgreen:

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

JP, dat had ik al begrepen, maar toch.........................

wimb
afbeelding van wimb

Kijk Benny, daarom moet je nu moddereter worden: op zulke momenten kun je ze gewoon een digitale schobbering geven die vlegels. :mrgreen:
ovtt: OVer The Top, duh.

Ik vind die karpete übergeil, maar er moeten aan de ramen wel van die valletjes met balijntjes hangen. :mrgreen:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

ik ben ook niet helemaal thuis in die afkortingen :oops: , je bent niet de enige Benny :wink: .

En Mark moet je zeker niet al te serieus nemen :mrgreen: met sommige opmerkigen van hem :lol:

Pagina's