XM V6.24 van Citrophile

1081 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Hehe, Wim, eindelijk een antwoord :wink: Ja, natuurlijk "over the top".
oftewel "teveel van het goede" :wink: :wink:

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

En daarom moet ik ook mede-Moderator worden, zoals Wim al zei.
Kan ik ze tenminste een digitale schop op hun digitale kont geven :P :P :P

Citrophile
afbeelding van Citrophile

We zullen jou aanmoedigen om moderator te worden :wink:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

wimb zegt:

Kijk Benny, daarom moet je nu moddereter worden: op zulke momenten kun je ze gewoon een digitale schobbering geven die vlegels. :mrgreen:
ovtt: OVer The Top, duh.

Ik vind die karpete übergeil, maar er moeten aan de ramen wel van die valletjes met balijntjes hangen. :mrgreen:

En van die porseleine vaasjes met een goudrandje op het dashboard, en een tabbert erachter dan ben je helemaal het heertje :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

:? Wim heeft het geraden! Ik lach als een boer met kiespijn, verdoving is uitgewerkt. EN WE ZITTEN MET ZIJN ALLEN JP"S DRAADJE TE VERVUILEN!

Ik heb Freek geantwoord JP. Straks nog een nieuwtje in mijn topic :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Het vervuilen valt nog wel mee :wink: .

Je bedoelt Frank Bekker, hij had het met mij erover :wink: .

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Goed nieuws :D , waarschijnlijk kan mijn Ambiance leer interieur 8) a.s. zaterdag gebracht worden door Hans :arrow: xmbreak :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Toe maar, OOK nog gebracht worden!!!

Nah! Haal die 24 soupapes uit de staling en schroeven maar 8)

Het is MAART :!: :!:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

:lol: wat een luxe hé :mrgreen:

Eerst ga ik het leer schoonmaken met lauw water en met speciale leercreme poetsen. Bovenop de achterbank schijnt een schaafplek te zijn :roll: , maar wellicht dat het meevalt :wink: .

stooftaker
afbeelding van stooftaker

als je nou in de buurt zou zijn zou ik zeggen kom even cuir prop halen.
Dat is speciale lederreiniger. Of en daar ben je wel in de buurt, ga ffkes bij Rob aan. Is beter dan lauw water :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Thnx voor je advies :wink: , ik heb een leer poetsmiddel van het merk Auto Glym dat uit een reiniger en creme bestaat.

Volgens de aanwijzing moet eerst het leer met lauw/warm water afgenomen worden en vervolgens met de reiniger, in laten trekken en dan weer met lauw/warm water. Als het leer droog is met de creme licht insmeren, in laten trekken en met een droge doek nawrijven.

Er zullen best betere leer poetsmiddelen bestaan :wink:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Yep, vraag dat maar een Mark, over leer gesproken, je hebt in DenHaag een winkel "De Leer looier", daar kun je ook leer verf in alle kleuren bestellen, misschien een tip om bij jouw lederen achterbank iets repareren?

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Wes, dit zul je bedoelen :wink:
http://www.leerlooier.nl/lederhandel.html#auto

Wie weet dat ik hiervan nog gebruik ga maken :wink:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Indeet.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Daar heeft ie ook die netkousen gekocht..oempfff :lol: :lol: :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

leren netkousen :roll: :lol:

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Ja, JP. Je leest het goed. Leren NETKOUSEN!! :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Sorry dat ik ff moet melden, maar we vervuilen wederom een topic, hier hebben wij het café voor. :wink:

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Vind je :wink: :cry:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

het gaat nog prima :wink:

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Dacht ik eigenlijk ook :wink: :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Over leer restaureren: in de DS-wereld zijn er goede ervaringen met http://www.colourlock.nl

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citrophile
afbeelding van Citrophile

thnx :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Vandaag is Hans aka xmbreak langsgeweest met het leren Ambiance interieur 8) 8) 8) 8) .

Ik wist niet dat het allemaal paste in een XM break :shock: en er was nog ruimte voor allerlei andere zaken, wat een geweldige auto is dat toch :D .

Hans heb ik nu voor het eerst ontmoet en hij is een gezellige vrolijke man, ik kan wel merken aan zijn praten dat hij uit de omgeving Westland, DenHaag komt :wink: .
Hij heeft zelf een half jaar heel dicht bij mij in de buurt gewoond in Dordrecht :D , net aan de andere kant van het winkelcentrum Bieshof.

We hebben gezellig met elkaar gekletst met koffie en met grote loempia`s die mijn moeder heeft gebakken :lol: . Na een rit van ruim 2 uur gingen de loempia`s erg makkelijk en smakelijk naar binnen :wink: .

Het leer heb ik zojuist met warm water afgenomen en ga vanavond het met mijn speciale leer reiniger en creme poetsen. Daarna zal ik foto`s ervan maken :wink: , dat zal wel morgen worden.

Zoals ik op foto`s al vermoede zijn de kussens veel zachter en het leer veel soepeler dan de mijne 8) . Een Exclusive/V6.24 meubilair is steviger met verstelbare lendesteun op de bestuurdersstoel tov een Ambiance meubilair (ongeacht type bekleding). Maar mijn kussens zijn erg hard geworden en het leer is veel droger door lange blootsteling aan de (zomer)zon :( in het verleden.
Ik heb geen spijt dat ik het aanbod van Hans niet heb afgeslagen :wink: .

xmbreak
afbeelding van xmbreak

Ik ben blij dat het naar je zin is.
Nogmaals bedankt voor de goede zorg en veel plezier ermee.

stooftaker
afbeelding van stooftaker

ja ook leder moet je goed bijhouden om het goed te behouden.
Ben benieuwd naar je foto's :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

jij ook nogmaals bedankt Hans :wink: .

morgen maak ik foto`s :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Het Ambiance leer gepoetst met Auto Glym

Foto`s van het resultaat van mijn gepoetste Ambiance leer 8) . Op de foto`s lijkt het leer meer te glimmen dan in werkelijkheid.

Eerst heb ik het leer ingesprayed met de cleaner, in laten trekken en dan met warm water al het vuil weggepoetst. Mijn poetsdoek bleef maar vies worden na meerdere keren wassen :shock: . Op een gegeven moment begon ik te twijvelen of het vuil was of dat ik het verf van leer aan het wegpoestsen was :shock: . Nadat het leer schoon en droog is, voelt het leer al wat soepeler aan met een frisse neutrale geur.

Daarna met de creme ingesmeerd, in laten trekken en licht uitgewreven. Nadat er creme op wordt gesmeerd voelt het leer heel soepel, zacht aan :D . Je kunt heel makkelijk in het leer met stoelvulling knijpen :wink: .

De krakelé van de bestuurdersstoel is al wat verminderd en ik heb het idee dat het nog minder wordt na meerdere poetsbeurten.

Wat zitten de stoelen zoveel zachter en fijner dan de mijne 8) .

De bestuurdersstoel:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%20Ambiance%20leer/PIC_0057.jpg)

De passagiersstoel:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%20Ambiance%20leer/PIC_0058.jpg)

De achterbankzitting:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%20Ambiance%20leer/PIC_0059.jpg)

De achterbank leuning:
IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%20Ambiance%20leer/PIC_0060.jpg)

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Netjes, netjes, JP Wat is het toch mooi op de wereld met al die XM'en met hun zwartlederen interieur :wink: :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Thnx Benny, jouw leer is ook prachtig 8) . Houdt het ook goed bij :wink: .

Met zwart leer zie je het vuil niet itt wit, beige leer daar zie je het vuil heel duidelijk op :wink: .

Pagina's