Eindelijk heb ik er dan 1tje op de kop weten te tikken: een betaalbare zilveren XM V6 Exclusive met leer/alcantara. Hoewel het voor mij een beetje een gok is, heb ik er wel vertrouwen in. De auto is van een clublid en het onderhoud is op wat details na een heel eind op orde.
Woensdag ga ik haar ophalen. Ik hoop er veel plezier van te hebben.
Ze staat nu op etoiles, maar de montecarlo's zitten erbij. Die komen er tzt weer onder. Toch net wat fraaier.
Hieronder alvast wat foto's:
Leuk!
Werkt het fabrieks alarm? Is iets zeldzaams geloof ik.
Ik had de foto's op CiFo al gezien. De dame ziet er goed uit. En natuurlijk welkom hier.
Volgens de verkoper wel, maar ik zal het nog eens checken. Zou wel leuk zijn om het allemaal werkend te krijgen en houden.
Mooie dame! en niet alleen fabrieksalarm maar ook nog met supervergrendeling 8)
Wees er maar zuinig op, het is zeldzaam, tot nu toe dacht ik dat ik de enige in NL was met deze optie.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Plaatje!! Nu nog even twee nieuwe stadslichtjes er in en ze is nog mooier. 8)
Zekers een plaatje! En zonder trekhaak, dus een mooie strakke achterbumper. Ziet er allemaal zeer verzorgd uit op de foto's!!! Die etoile's mis staan haar overigens niet, volgens mij horen ze ook bij dit bouwjaar. De monte's zijn voor latere bouwjaren, dacht ik.
Van harte welkom!
Mooie bak hoor! Nog maar 1 nachtje slapen :D
Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Furrie
mooie kar.
en een hartelijk welkom hier.
Werd net gebeld door verkopende partij. Ze is door de keuring heen! ;). De uitlaat had een klein lek wat gelijk verholpen is.
Alarm werkt nog perfect. Het paneeltje met de startcode is eruit getrokken, maar de startcode is nog aanwezig! :)
Ik krijg er ook nog de stuurbedieningsknopjes v/d radio bij. De units waren eraf gehaald omdat er nu geen fabriek-af radio in zit. Er zit trouwens een cd wisselaar in. Was dat origineel ook al zo (in 1996 :))? Wellicht in de toekomst nog eens op zoek naar de originele radio, maar ik begreep dat die zeldzaam en (dus) prijzig zijn.
Het viel me overigens nog wel op dat HD pomp flink tikte toen ik aan het stuur draaide bij stilstand. Dus ik vermoed (en hoop op) de voorraadbol en/of diravi bol. Bij lage snelheid stuurde de auto best (heel) zwaar. Geen lekkages gezien en er lag ook geen olie op de grond in de stalling, maar je weet nooit.
Vering was comfortabel, maar laat ik nog nazien door Chyparse.
Als laatste actiepunt, wat ik me nog kan herinneren, is de zware slag van het gaspedaal. Ik moest flink hard duwen om de auto te versnellen. Heel raar gevoel wat ik nooit eerder heb gevoeld. Bij mijn Xantia's was het altijd supersoepel. Wellicht de kabel eens in het vet zetten. Cruise control deed het overigens prima.
Owja, het linker display mist een hoop pixels, maar dat schijnt erbij te horen en kan voor slechts 5 euro worden verholpen, waarvoor dank ;)
Verder is het nog 1 nachtje slapen en dan heerlijk genieten!
Morgen (of overmorgen) uitgebreid verslag v/d terugrit. (140 km).
Klinkt allemaal heel bekent, met de tijd komt het helemaal goed met deze nieuwe oude dame. 8)
Zwaar gaspedaal komt door de kickdown(kabel)
het zware sturen van diravi zal vast te maken hebben met een lege diravibol. Het tikken van de pomp zal komen door combinatie lege voorraadbol en diravibol.
Is het wel de pomp die tikt? Het is toch de drukregelaar die tikt ?
het zal inderdaad de drukregelaar zijn die het tikkend geluid maakt :wink: , maar voor de "leken" is dit eenvoudiger te begrijpen.
Zo we zijn er weer. Lekker naar huis gereden. Mooi geluid geeft die V6! Geen gekke dingen ontdekt, op een niet werkende olietemperatuurmeter na.
Gelijk even bij de schoonpa langs, die vandaag zijn 2e C6 in ontvangst heeft genomen, dus de oprit stond vol met Franse limo's! ;)
Het alarm werkt, althans de sire, zo heb ik zojuist mogen ondervinden. ;) Het ging om onbekende rede af. Heeft nog wat aandacht nodig denk ik.
Owja, het benzinelampje brandt al :)
Wordt vervolgd!
Dat benzinelampje is het makkelijkste op te lossen ;)
de oplossing is inderdaad makkelijk.....helaas komt het probleem wel steeds weer terug :wink:
En is het uiteindelijk een van de prijzigste... Heeft mij al duizenden euri gekost...
En een handtekening!!!!
Vandaag ging het paneel van ECC een paar seconde aan en hoorde ik een raar geluidje vanuit het dashboard, vervolgens viel het paneel uit; de bedieningsknoppen waren niet meer te gebruiken.
Na opnieuw starten gebeurde hetzelfde.
Zekering? Relais?
Bekijk de voetjes is van de 40 ampere zekering in het zekeringvakje naast de accu.
Waarschijnlijk zijn die zwart? Zoja, tijd om een losse zekeringhouder te plaatsen om de originele te overbruggen.
Het geluidje zal een kortstondige loop van een klep of dergelijke geweest zijn. Daar zou ik me het minst zorgen om maken.
Maar kijk eens naar de zekering onder de motorkap voor bij de accu. Ik raad je aan het van een zwevende zekering te voorzien.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
1 pootje van de zekering (30A) was zwart. Ik heb hem nog opgeschuurd, maar dat hielp niet. Ik zal het kastje er eens uithalen en helemaal schoonmaken en de zekering vervangen door een 40A versie.
Ik las op het forum en in het boekje dat wanneer de auto op contact staat het hydractive lampje moet gaan branden. Dat gebeurt niet bij mij. Als ik handmatig de vering op sport zet, gaat het lampje wel branden en zie ik op het display "Sport vering". Duidt dit op een (opgeslagen) storing van het hydractive systeem? Rijdt de auto nu permanent in de sportstand?
klopt, er zit een ha storing in je vc opgeslagen. Deze kun je uitlezen en resetten met een lexia
NIET doen!!!! en al helemaal niet vervangen voor een 40A zekering, tenminste als je geen uitgefikte auto wilt. Vervangen voor een zwevende zekering is de juiste oplossing!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Op CiFo worden ook de zogenaamde 'toverdozen' aangeboden. (zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200747/) Hebben jullie daar ervaring mee? Ziet er goed uit en voor een paar tientjes lijkt het me het proberen waard.
Nee liever niet :lol: Ik las her en der dat sommigen de zekering direct vervingen door een 40A exemplaar om te voorkomen dat probleem zich opnieuw aandient.
Krijg je die zwevende zekering ook weer weggewerkt in het zekering kastje zelf of hangt die er los naast. Het liefst laat ik alles in het zwarte kastje zitten.
Gewoon er lekker naast hangen :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ok dan, wordt een leuk klusje voor maandag.
Zal maandag ook maar een afspraakje gaan plannen bij Chyparse om de hydrauliek even helemaal na te lopen.
Op maandag zijn ze gesloten. :wink:
dat toverkastje werkt geloof ik niet met jouw Xm.....
Malle Pietje heeft 2 soorten kastjes, als het goed is, een voor serie 1 en een voor serie 2. Ik heb een kastje voor mijn Dame, serie 2 gekocht en werkt perfect :lol:
Pagina's