APK is weer binnen! Een koplamp stellen en dat was het. :D
Gelukkig hoef ik nu even niet te gaan sleutelen :D
Kan ik me met poetsen bezig houden... Want er stond natuurlijk een berg mos in de rubbers en naden.
Madame reed weer als een speer dus ze heeft er geen stalbenen van over gehouden.
:shock: Ik was even naar het begin van je topic gegaan...heeft jouw TCT al bijna 4 ton gelopen??? En dan alleen de koplamp hoogte stellen? Goede aankoop geweest Marcel! :thumbup:
Vandaag de 390.000 km gepasseerd.
Het werd eindelijk wel eens tijd om de automaatolie te vervangen. Wat er uit kwam had niet meer de kleur van rode atf :shock:
Volgens de onderhoudshistorie is er nog nooit bakolie ververst.
Een deel werd meteen door de olietechnische politie op de sleutelmeet in beslag genomen om aan een nader technisch onderzoek te onderwerpen. :D
zo ook werden er monsters genomen van alle andere olieachtige plasjes van de dame.
Uitslagen volgen...
Een duidelijk merkbare verandering van schakelen is niet waar te nemen. Misschien dat ie nu ietsjes soepeler schakelt. Laten we het er maar op houden dat het in ieder geval goed is voor de levensduur van de bak.
In de komende weken ook eens verse LHM erin. En de bolletjes weer eens checken.
Leuk hoe je eerst bij iedereen hand en spandiensten verleende om daarna als laatste je eigenTCT ook nog "even" aan te pakken.
Bedankt Marcel! :thumbup:
Vandaag de 390.000 km gepasseerd.
Het werd eindelijk wel eens tijd om de automaatolie te vervangen. Wat er uit kwam had niet meer de kleur van rode atf :shock:
Volgens de onderhoudshistorie is er nog nooit bakolie ververst.
Een deel werd meteen door de olietechnische politie op de sleutelmeet in beslag genomen om aan een nader technisch onderzoek te onderwerpen. :D
Ha Marcel, dan heb je geluk gehad met die oliewissel. Ik heb al twee keer beleefd dat het niet goed afliep. Je kan zeggen: dan ben je te laat geweest, maar zonder oliewissel had je misschien nog tijden kunnen doorrijden.
Van de zomer ga ik trouwens het brein lichten en schoonmaken, kijken of dat helpt.
De oorspronkelijke eigenaar van jouw TCT wordt nog steeds weemoedig in zijn C5 als we weer eens naast elkaar parkeren.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
dan heb je geluk gehad met die oliewissel. Ik heb al twee keer beleefd dat het niet goed afliep.
Kunnen we dat nu al concluderen? Ik ben alleen nog maar van Aalsmeer terug naar huis (Bergen op Zoom) gereden.
En inderdaad nog geen rare dingen meegemaakt.
Misschien wordt de vorige eigenaar nog weemoediger als hij de dame nog eens terugziet. Maar hij mag er wat mij betreft gerust nog eens een keer mee rijden. :wink:
Re: De TCT van MarcelKa - LHM wissel, mag wel eens na 390K -
Nee natuurlijk niet. Die TCT van Marcel is in elk opzicht een bijzondere auto: 390k geen TLC en rijden alsof het de eerste dag na de aflevering is.
Ergo, beter totaal geen onderhoud dan een klein beetje. Dat laatste zorgt alleen maar voor problemen. :lol:
Re: De TCT van MarcelKa - LHM wissel, mag wel eens na 390K -
Die hydrodinges daar zijn de meningen over verdeeld.
En omdat het echt waar is dat de dame rijdt en veert alsof we nog maar net de showroom uit zijn gereden wil ik het eerst wel eens zo proberen.
Ik ben helemaal tevreden over het resultaat nu. Ik zal binnenkort de filters nogmaals schoonmaken en eens kijken hoe het veersysteem zich verder houdt.
Re: De TCT van MarcelKa - LHM wissel, mag wel eens na 390K -
wimb zegt:
Nee natuurlijk niet. Die TCT van Marcel is in elk opzicht een bijzondere auto: 390k geen TLC en rijden alsof het de eerste dag na de aflevering is.
Ergo, beter totaal geen onderhoud dan een klein beetje. Dat laatste zorgt alleen maar voor problemen. :lol:
Ik kan me daar ook wel in vinden ja, ongelofelijk maar waar :lol:
*evenvoordezekerheidmeeduimt*
Luceo non uro....
succes alvast :wink:
Dat klinkt meer dan hoopvol dus dat komt gewoon voor de bakker.
Dat denk ik ook!
En het is voor de bakker. :lovecit:
APK is weer binnen! Een koplamp stellen en dat was het. :D
Gelukkig hoef ik nu even niet te gaan sleutelen :D
Kan ik me met poetsen bezig houden... Want er stond natuurlijk een berg mos in de rubbers en naden.
Madame reed weer als een speer dus ze heeft er geen stalbenen van over gehouden.
Hoe was de reclameslogan ook alweer? :problem:
Oh ja, 'Quality made by Citroën'. :mrgreen:
Ik wil ook een TCT :!:
Goed hoor Marcel, kun je je op TRS richten! :wink:
Lekker Marcel, kun je gewoon knutselen als je zin hebt ipv dat ht moet. Mooi dat de tct weer een jaartje mag!
Het is voor iedere XM-freak slechts een kwestie van tijd hé.
:mrgreen:
:shock: Ik was even naar het begin van je topic gegaan...heeft jouw TCT al bijna 4 ton gelopen??? En dan alleen de koplamp hoogte stellen? Goede aankoop geweest Marcel! :thumbup:
Staat nu inderdaad op zo'n 387.000 km.
Ik heb m van de eerste eigenaar. Het was zijn 5e XM. Als ik de complete onderhouds historie nakijk is die auto niets te kort gekomen...
Stonden nog wel een paar adviespunten op het keuringsrapport zoals een fusee of stuurkogel en het gordelspansysteem wat niet correct zou werken(?)
Ben benieuwd hoe ze die getest hebben... :lol:
Vandaag de 390.000 km gepasseerd.
Het werd eindelijk wel eens tijd om de automaatolie te vervangen. Wat er uit kwam had niet meer de kleur van rode atf :shock:
Volgens de onderhoudshistorie is er nog nooit bakolie ververst.
Een deel werd meteen door de olietechnische politie op de sleutelmeet in beslag genomen om aan een nader technisch onderzoek te onderwerpen. :D
zo ook werden er monsters genomen van alle andere olieachtige plasjes van de dame.
Uitslagen volgen...
Een duidelijk merkbare verandering van schakelen is niet waar te nemen. Misschien dat ie nu ietsjes soepeler schakelt. Laten we het er maar op houden dat het in ieder geval goed is voor de levensduur van de bak.
In de komende weken ook eens verse LHM erin. En de bolletjes weer eens checken.
Leuk hoe je eerst bij iedereen hand en spandiensten verleende om daarna als laatste je eigenTCT ook nog "even" aan te pakken.
Bedankt Marcel! :thumbup:
Ha Marcel, dan heb je geluk gehad met die oliewissel. Ik heb al twee keer beleefd dat het niet goed afliep. Je kan zeggen: dan ben je te laat geweest, maar zonder oliewissel had je misschien nog tijden kunnen doorrijden.
Van de zomer ga ik trouwens het brein lichten en schoonmaken, kijken of dat helpt.
De oorspronkelijke eigenaar van jouw TCT wordt nog steeds weemoedig in zijn C5 als we weer eens naast elkaar parkeren.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Kunnen we dat nu al concluderen? Ik ben alleen nog maar van Aalsmeer terug naar huis (Bergen op Zoom) gereden.
En inderdaad nog geen rare dingen meegemaakt.
Misschien wordt de vorige eigenaar nog weemoediger als hij de dame nog eens terugziet. Maar hij mag er wat mij betreft gerust nog eens een keer mee rijden. :wink:
Ik hoor dat vaker, dat C5 eigenaren weemoedig worden als ze een XM zien! :mrgreen:
Zaterdag met Gerrie LHM gewisseld en filters schoon gemaakt.
We hebben ons record niet kunnen verbeteren. Omdat alles al schoon klaar lag was het een makkelijke klus.
Zie hier de ernstig vervuilde filters:
Het resultaat mag er zijn! Geen melding meer van Hydraulische druk bij het starten en veel sneller op hoogte!
:shock:
Het lijkt wel of je ze uit de stookolie hebt gevist.
zucht................... vermaard CX rijder zeker? :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Goeiedagschotel! :shock:
Vast en zekert een aantal jaartjes niet ververst!? :mrgreen:
Nog wreder dan de meines hee, en gewoon weer LHM, geen spoelolie?
:wtf: wat Takkie zegt, zou je niet eerst spoelen met hydraurinçage?
Nee natuurlijk niet. Die TCT van Marcel is in elk opzicht een bijzondere auto: 390k geen TLC en rijden alsof het de eerste dag na de aflevering is.
Ergo, beter totaal geen onderhoud dan een klein beetje. Dat laatste zorgt alleen maar voor problemen. :lol:
Die hydrodinges daar zijn de meningen over verdeeld.
En omdat het echt waar is dat de dame rijdt en veert alsof we nog maar net de showroom uit zijn gereden wil ik het eerst wel eens zo proberen.
Ik ben helemaal tevreden over het resultaat nu. Ik zal binnenkort de filters nogmaals schoonmaken en eens kijken hoe het veersysteem zich verder houdt.
Ik kan me daar ook wel in vinden ja, ongelofelijk maar waar :lol:
Ik heb de uitslag van de ATF :shock: , ik zal die vanavond hier zetten.
Niet best?
De uitslag is rood met een uitroepteken, het meest kritische.
Dit is ook niet vreemd als de ATF er 380-390.000km erin heeft gezeten en ook de reden waarom de ZF automaten door overlijden.
In mijn informatiesysteem wordt voorgeschreven om de ATF om de 30.000km te verversen, dus de 2.5 tot 3liter die eruit komt.
Pagina's