Ja, maar niet zoals een 2.1TD of een Turbo CT. Het is nog veel stoerder: een 2.5TD heeft een lucht/water-intercooler. Daar hoef je dus niet met je fans doorheen te blazen.
*zucht*
Ik dacht snel op OEMnr nog iets gevonden te hebben...
Naja.., gelukkig zag je het op tijd.
Overigens..., zouden die 200W varianten wel passen? In de catagorie beter iets dan niets, mocht er echt niet meer aan die 310W vartainten te komen zijn. Ze zien er op het oog hetzelfde uit.
Ook geen idee waarom er een nieuw OEMnr is gegeven na OrgNr 8611. Het nummer is echt voor de losse motor. Dus het kan niet gaan om een wijziging in het fanblad. Wellicht de connector?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik heb wel een idee, alleen ik weet het fijne er niet van. Er is iets veranderd in het koelsysteem van de 2.5TD rond modeljaar '96. Volgens mij is er toen een extra radiateur in gekomen, maar of dat dan die radiateur van de intercooler is weet ik niet (een lucht/water-intercooler heeft er altijd op gezeten).
De vroege exemplaren waren (zoals bijna altijd ;-) ook de minst betrouwbare. Ze kwamen er al snel achter dat die motoren te warm werden.
Verder waren er best veel aanpassingen vanaf modeljaar 1996 orga 6750: 'De 2.5 Turbodiesel maakt een reeks ontwikkelingen door vanwege de nieuwe emissienorm L3. Het blok krijgt een nieuwe inspuitcomputer, motordraadbundel, katalysator, uitlaat, luchtdruksonde, inlaatluchtverdeler, EGR, gloeibougies. tot slot volgt nog een luchtdebietmeter ná het luchtfilter en een elektroklep voor progressieve bediening van het gasklephuis op het inlaatspruitstuk.'
Ja, maar niet zoals een 2.1TD of een Turbo CT. Het is nog veel stoerder: een 2.5TD heeft een lucht/water-intercooler. Daar hoef je dus niet met je fans doorheen te blazen.
intercooler is watergekoeld, maar heeft een aparte radiateur, halfhoog, voor de hoofdradiateur staan. En daar moet idd ook lucht doorheen
Jaap
Dat autodoc artikel is met frame voor een ....Xsara :)
Verwacht toch niet dat deze motoren veel gewijzigd zijn tussen die 2 organrs
Maar dat is eruit te slopen. Ik heb 1 valeo motor gevonden in Taiwan: https://www.ebay.com/itm/185998517673
Jaap
*zucht*
Ik dacht snel op OEMnr nog iets gevonden te hebben...
Naja.., gelukkig zag je het op tijd.
Overigens..., zouden die 200W varianten wel passen? In de catagorie beter iets dan niets, mocht er echt niet meer aan die 310W vartainten te komen zijn. Ze zien er op het oog hetzelfde uit.
Ook geen idee waarom er een nieuw OEMnr is gegeven na OrgNr 8611. Het nummer is echt voor de losse motor. Dus het kan niet gaan om een wijziging in het fanblad. Wellicht de connector?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik heb wel een idee, alleen ik weet het fijne er niet van. Er is iets veranderd in het koelsysteem van de 2.5TD rond modeljaar '96. Volgens mij is er toen een extra radiateur in gekomen, maar of dat dan die radiateur van de intercooler is weet ik niet (een lucht/water-intercooler heeft er altijd op gezeten).
De vroege exemplaren waren (zoals bijna altijd ;-) ook de minst betrouwbare. Ze kwamen er al snel achter dat die motoren te warm werden.
Verder waren er best veel aanpassingen vanaf modeljaar 1996 orga 6750:
'De 2.5 Turbodiesel maakt een reeks ontwikkelingen door vanwege de nieuwe emissienorm L3. Het blok krijgt een nieuwe inspuitcomputer, motordraadbundel, katalysator, uitlaat, luchtdruksonde, inlaatluchtverdeler, EGR, gloeibougies. tot slot volgt nog een luchtdebietmeter ná het luchtfilter en een elektroklep voor progressieve bediening van het gasklephuis op het inlaatspruitstuk.'
__________
Crepuscule
Pagina's