Goedemorgen,
Via deze weg zou ik mij graag even voorstellen.
Ik heb gister een kleine jongensdroom is vervulling laten gaan door een 1e type XM 3.0 V6 aan te schaffen met net aan 2 ton op de teller.
Kwam uit het bezit van een voormalig clublid die menig van jullie wel zullen kennen.
Afgelopen zaterdag kwam ik deze auto tegen op een evenement van de DS club. waarbij ik die middag eigenlijk zou gaan kijken bij een C5 met een V6 blok. Toen kwam ik deze dus tegen voor een aardige prijs en ik was verkocht. Hij staat al sinds 2016 stil dus alles moet weer even herzien worden. Maargoed daar was de prijs ook naar.
Ik ben pas 30 dus heb de auto niet bewust "nieuw " meegemaakt als bestuurder. Maar ik kom uit een citrofielen familie en we hebben er verschillende gehad. Mijn opa meerdere V6 van alle types en mijn ouders diverse 2.0 turbo's en breaks. Al met al dus groot geworden op de achterbank van een DS. De eerste meters als ventje van 18 waren ook in een XM break.
De auto is motorisch goed. hij rijdt soepel. schakelt soepel. en het is dus de bedoeling dat dit mijn woon/werk/ vakantie auto zal worden. Ik woon 6 kilometer van mijn werk af dus dat zijn geen spannende afstanden. Vandaar dat ik dus ook mijn brave saaie BMW touring graag wilde inruilen voor een citroën. Ik had de DS natuurlijk maar dat is geen ideale vakantiewagen ;).
Ik had wel wat vragen aan een aantal kenners.
Er zijneen paar kleine dingen die eraan mankeren. Ik ga van grootste ergernis naar kleinste ;)
- Centrale vergrendeling werkt half. Ik heb er alleen een kale sleutel bijgekregen zonder afstandsbediening. ( kan mij van vroeger nog herrineren dat er ook een klapsleutel van was) maar ik heb dus een ouderwetse sleutel. Opzich is dat geen issue maar het slot in de bestuurdersdeur gaat vrij stroef. heb het al wat gangbaarder gemaakt door veel te bewegen. Nu is het grootste ergerpunt dat wanneer ik de bestuurdersdeur open met de sleutel. de andere deuren niet mee gaan. Maar wanneer ik de passagiersdeur met de sleutel opendoe, wel alle deuren opengaan ( incl de bestuurdersdeur). Weet iemand hoe dit kan? Kan mij de term Kiekert nog herrineren van mijn jeugd. Maar snap de logica dan niet als hij wel open gaat via de passagiersdeur.
- Airco werkt matig. Zal even een kwestie van uitsluiten zijn. Eeerst droger vervangen en vullen, daarna blijft denk ik alleen de pomp over.
- Een raamschakelaar werkt maar half maar die zal ongetwijfeld nog wel te vinden zijn ergens.
- Uitlaat rammelt. gok een versleten rubber oid. hij glimt nog van nieuwigheid dus dat zal het probleem niet zijn :).
- Had met een klein proefrondje het idee dan 2 van 4 remmen thuis waren. Zal dus een weekend remklauwen reviseren worden. Enfin weer wat te doen op een regenachtig weekend :).
- Er mist van de achterbank ( zwart leer) een hoofdsteun. Mocht iemand deze hebben liggen en deze willen verkopen houd ik mij aanbevolen :). Zal sowieso lid worden van de club en het magazijn raadplegen.
- Er zitten op de middenstijl 2 ronde gaten aan weerszijden. ( te zien vanaf de achterbank). Ik kan mij niet heugen dat daar ooit iets zat. ( mogelijk ooit door iemand geboord die eronder moest zijn???) of weet iemand wat hier ooit in heeft gezeten?
-Koppeling moet even worden gesteld, koppelpunt ligt bijna op de vloer. Hij slipt verder niet. Volgens mij is dat bij die eerste types een kabel? lijkt mij makkelijk stellen.
Verder zijn het allemaal wat kleine interrieurdingetjes die kapot zijn. Alhoewel ik wel de enige XM heb waar IK ooit in heb gezeten waarvan het code klepje nog werkt en netjes is!.
- Ahja voor het gangbaar maken van het slot wil ik graag de deurkaart eraf halen. Weet iemand waar daarvoor de schroeven allemaal verstopt zitten? Niemand kan zo goed schroeven verbergen als een franzoos namelijk :)
Alvast bijzonder bedankt voor al jullie input





Welkom hier. Wat een leuke aankoop heb je gedaan! We hebben als club een goed gevuld magazijn voor veel benodigde onderdelen. (Daarvoor moet je wel lid zijn van de club trouwens)
Foto's kun je toevoegen via het handige camera-icoontje. Super simpel!
__________
Crepuscule
Ah gevonden!! ik zat onderdaan te klooien met het "bestand toevoegen!" dankjewel!
Ja ik heb mijn vanmorgen aangemeld als lid. ben er bekend mee via de DS club hoe fijn zo'n club en magazijn kan zijn :)
Welkom hier en gefeliciteerd met je XM! Veel van de dingen die je noemt kun je inderdaad wel krijgen bij het magazijn. Wat betreft je andere dingen:
- Je CV hoor je uiteraard via je bestuurdersdeur te kunnen bedienen. Een kabelbreukje vind ik niet logisch bij de constructie van een XM (nu ik dat opschrijf: eigenlijk moet je het toch uit zien te sluiten), dus ik vermoed eigenlijk een probleem in je slot. Het zou eigenlijk wel makkelijk zijn als je een afstandsbediening had, maar dan moet je een set vinden van sleutel en ontvanger. Misschien heeft het clubmagazijn dat wel liggen.
. WD-40 kruipolie of zo kan natuurlijk weer prima.
Sloten die zwaar gaan komen vaker voor. Hoe je daar iets aan doet, kun je hier lezen. Maar gebruik alsjeblieft gewoon slotspray. (Normale) WD-40 is schoonmaakmiddel, geen smeermiddel
- Als je airco matig werkt, is 'ie niet lek! Dat betekent gewoon dat 'ie al een poos niet meer gevuld is. Dat klopt wel, want het koudemiddel zit er al minimaal 9 jaar in. Ik zou zeggen: tel je zegeningen! Een filter-droger vervangen is natuurlijk nooit een slecht idee. Jouw type 1 is een 94'er. Ik neem aan dat 'ie ook van modeljaar '94 is (maar eerder zou bij bv een demomodel kunnen! Check je orga-nr maar even). In dat geval kun je de condensor ook nog wel nieuw krijgen. Je pomp zou ik niet meteen vervangen: "gereviseerde" aftermarket pompen zijn soms slechter dan originele. Of komen er rare geluiden uit?
- Die uitlaat kan ook wel eens een hitteschildje zijn dat los ligt. Zie je gauw genoeg als je je XM een keer op de brug zet.
- Je remmen zou ik eerst eens goed ontluchten. Remklauwen vóór gaan soms wel eens vastzitten, maar ik heb nog niet gezien dat een auto daar echt slechter van ging remmen. Achter heb ik nog nooit problemen gezien.
- Heb je een foto van die gaten in de middenstijl?
- Bekabelde koppeling klopt. Het is ze laatst zelfs bij de barrelbrigade van Autoweek gelukt om die te stellen. Hun XM heeft dezelfde koppeling en versnellingsbak als de jouwe.
- Deurpanelen: zo uit m'n hoofd geen idee meer. Maar dat is vast wel eens hier op het forum beschreven?
Goedendag Feije,
Bedankt voor je reactie!
Ik zal inderdaad eens bij de club navragen met die afstandbediening. Opzich hoef ik niet perse een afsandsbediening. Fijn als het erop zit. niet problematisch als het er niet opzit. Ik had al wat grafietpoeder gebruikt. dit werkt meestal ook wonderen om een slot te smeren. maar ik blijf weerstand voelen. binnenkort even de deurkaart eraf dan maar een zien wat we tegenkomen. Een kabelbreuk lijkt mij ook onlogisch ook gezien het feit dat de bestuurdersdeur wel opent als ik de passagiersdeur van het slot af haal. Dus de CV werkt wel. maar niet vanaf de bestuurdersdeur. En dat is toch degene die ik elke morgen moet hebben!
De aircopomp maakt geen gekke geluiden. Als ik de airco inschakel hoor ik hem aanslaan en wordt het iets kouder. aangezien ze hem toch moeten vullen laat ik hem voor die paar euro meteen de droger meenemen.
De uitlaat heb ik zojuist verholpen. Die hing iets tever naar links. Dus rammelde tegen het sleepoog aan.
en kwa remmen is dat fijn om te horen. Ik ga hem na de vakantie eens even op bokjes zetten en alle wielen eraf halen. Geen idee hoe de remmen er uberhaupt aan toe zijn. ( mooi die etoile velgen maar je ziet ook niks).
Zie hierboven het gat in de middelstijl. Deze zit óók aan de andere kant.
En ja die van de budgetbrigade zat ik toevallig eergister te kijken! hij stelde hem aan de bakzijde maar volgens mij moet je hem aan de schutbord zijde ook kunnen stellen.
Deurpaneel: uit mijn hoofd, want het is al weer een tijd geleden.
Omlijsting opener binnenzijde eraf wippen, met klein schroevendraaiertje in het gaatje van de slotknop (bovenop het paneel, die op en neer gaat bij sluiten/openen) en dan voorzichtig omhoog eruit werken. Bediening ramen eruit wippen en losmaken. Deurverlichting onderaan, als die er is, ook eruit wippen en losmaken.
Paneeltje speaker eruit, speaker eruitschroeven.
Schroeven: onderkant handgreep, torx (groot), binnenin waar de raambediening zat ook een torx groot.
Waar de speaker zat 1 of 2 schroeven torx (of soms kruis), klein.
Dan paar vuistslagen van onder naar boven (dus op je knieën naast de deur omhoog slaan), om de clipjes binnenin (die zie je dadelijks als ie los is)uit hun houdertjes te halen. Hierbij de handgreep een beetje naar je toe (naar binnenin de auto) trekken om deze ook ruimte te geven.
Als ik dan niets vergeten ben, kun je het paneel zo los tillen.
Monteren in omgekeerde volgorde.
Die gaten in de B-stijlen horen er niet. Waarschijnlijk aftermarket, extra tweeters geplaatst of zo?
Waarschijnlijk heeft het magazijn nog wel vervangende B-stijlen (om die te monteren moeten je stoelen eruit en de veiligheidsriem los, maar dat is alles. :-)
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Jullie zijn geweldig, dankjewel!
Hartelijk welkom dan maar!
Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen met je vragen. Dus veel hoef ik niet meer toe te voegen.
Het idee van je CV is dat ie bestaat uit 3 componenten.
- De ontvanger. Deze ontvangt het signaal van de sleutel-afstandbediening en stuurt een signaal door naar de Kiekert
- De Kiekert is de module die de slotcassettes aanstuurt. Zijn aansturing komt van de Ontvanger én de Slotcassettes
- De slotcassettes. Op het moment dat je een van een voorportier Slotcassette op slot van slot zet, stuurt deze een signaal naar de Kiekert om de andere deuren ook te schakelen.
Daarnaast is er de functie dat als een Slotcasette, wanneer gevraagd, niet op slot valt, dat deze een signaal terugstuurt naar de Kiekert waardoor de rest ook weer van slot gehaald word.
Slotcassettes van de achterdeuren zijn dacht ik wel van / op slt te zetten zonder dat ze invloed hebben.
In jouw geval zit de kans er dus dik in dat de connector op de slotcassette van het bestuurdersduer niet lekker is. Daarna mischien intern in de slotcassette zelf.
Als aanvulling op het deurpaneel verhaal.
Het voet-verlichtings-lampje is iets om als eerste los te halen. Anders sta je met een deurpaneel in je ene hand en met de andere hand er achter dat stekkertje los te rommelen.
Dat pinnetje wat je moet indrukken om het slotknopje omhoog te kunnen doen is een haakje. Druk dat niet te ver in, want dan breekt ie en gaat je knoje niet meer terug p z'n plek.
Montage van het knopje is ook iets om te beschrijven.
In het knopje zit dus een plastic schuifje met ribbeltje. Dat blijft zitten door dat haakje wat je hebt ingedrukt. Er zijn 2 gaatjes waar dat haaje in kan vallen.
Voor montage moet je 'm in het onderste gat laten uitkomen. Tijdens de montage schuift ie dan door naar de bovenste waar ie in zat toen je 'm los haalde.
Nu de deur op slot zetten zodat de metalen pen waar het knopje op schuift gezakt is.
Als je nu het knopje over de pen heen steekt zover je kan, kom je automatisch in de goede stand uit.
Portier van slot en als het goed is ligt de knop mooi vlak met de rest van het paneel.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik heb de deurkaart er vanmorgen eens afgehaald. Alles zat waar jullie ook zeiden dat het zat ;) fluitje van een cent.
Ik heb het mechanisme wat soepeler gekregen. Ik zal ook de bekende methode van een gaatje boren in het slot en daar wd40 inspuiten eens proberen. Tevens wat slotpsray gebruikt in de cilinder dat gaat ook al beter.
Het probleem van de CV blijft helaas. Ik merk wel dat wanneer ik de deur bijvoorbeeld ontgrendel via de passagierszijde het palletje van de bestuurdersdeur makkelijk en soepel meegaat. Het zal dus niet aan de interne weerstand van de bestuurdersdeur meer liggen.
Het gaat zoals je al dacht mis vanuit de bestuurderdeur zelf. wanneer deze van het slot gehaald wordt. geeft deze geen signaal richting de kiekert dat hij de rest ook van het slot moet halen.
Nu las ik elder op het forum ook dat je de kiekert kan vervangen door een aftermarket model met afstandsbediening.
Dit zou denk ik de makkelijkste optie zijn. Dan heb ik een afstandsbediening terug en ik weet dat de alle deuren dan gewoon reageren.
Ik denk dat ik daar eens naar op zoek ga. mocht iemand weten waar ze dat verkopen hou ik mij aanbevolen :)
Maar kom zoiets al tegen: https://www.bxparts.eu/nl/sloten/616-portiervergrendeling-afstandsbediening-1-zender-axbxxmcxzxsaxoxantia.html
Ja dat is er inderdaad eentje. Kun je gewoon inprikken onder het handschoenkastje. Die moet je dan wel eerst even uitbouwen...
Die dingen zijn trouwens vaak de oorzaak dat die cilinders vast gaan zitten omdat je je sleutel dan nooit meer gebruikt
__________
Crepuscule
Nou na even lekker 2,5 week noord italie dan eindelijk tijd voor de XM ;).
Vanmorgen begonnen om hem in ieder geval binnen te zetten op bokken.
Merkte bij het onder inspecteren dat de stuurhoes LV gescheurd is. dus die kan gelijk even mee.
Nieuwe pookknop is binnen , via meccaplace een nieuwe dop voor de peilstok en alle filters vervangen. oliebeurtje doe ik na de keuring dat ik hem een keer kan warm rijden.
Het grootste hoofdpijn dingetje is momenteel het ruitenwissersproeierdingetje. En ook het enige wat afkeur in mijn ogen zou zijn momenteel.
Ik las op dit forum dat je de binnenvoering van de wielkast eruit kon halen en ervanaf daar bij kon.
Enfin zo gezegd. zo gedaan. Die moer die je tegenkomt kwam goed los en de vulpijp was er ook zo uit. De slangen zijn behoorlijk poreus maar heb nog een rol van dat spul liggen.
Ik las hier ook dat je hem daarna zo eruit kon wippen maar of ik ben nog niet lomp genoeg bezig... maar ik zie geen andere mogelijkheid momenteel dan om het spatbord te demonteren om het pompje te vervangen.Ik kan er niet goed bij om de pomp vanaf onder uit het reservoir te trekken. Zeker niet omdat ik er 2 dien te vervangen ( voor en achter werken allebei niet).
Ik heb van tevoren alle zekeringen bekeken maar alles lijkt heel. kan ook in het handboek niet goed vinden op welk nummer ze nu zouden zitten. Dus gok dat allebei de pompen zijn overleden.
Heeft iemand er tips voor? Vind het spatbord demonteren geen ramp... maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk...
Ah,
Na me even kwaad te hebben gemaakt heb ik het reservoir eruit, zat inderdaad een onzichtbare schroef aan de voorkant. Pompje aan de stekker gehangen. even geprobeerd of die geluid maakte.... niks. dus dat is wel jammer. Zal dus ergens iets elektrisch niet werken.
Ik had toch al twee nieuwe pompjes liggen dus dacht deze meteen te vervangen. de rubbers waarmee ze in de tank zitten scheurde meteen. dus kan deze ook weer gaan zoeken. of ik zal ze moeten kitten. maar ben daar niet zon fan van. Zal eens bij het magazijn vragen.
Het lijstje was behoorlijk voor de apk
Had alle stofhoezen en stuurkogels al vervangen
- banden achter droogtescheuren
- lekke middendemper
-remslangen vooras waren te slecht.
XM laten uitlijnen en de airco laten vullen
vanmorgen in ieder geval er fijn mee naar het werk gereden. Laatste keer dat ik dat deed was in de XM van mijn ouders zo'n 12 jaar geleden. Fijne ervaring weer!
Bij thuiskomst gelijk even een oliebeurt gedaan en de KVS ververst. Ze kan er dus weer tegenaan :)
Ik had een tweetal vragen die wellicht iemand hier weet!
1. De klok op het informatiescherm staat nu in amerikaanse tijden 12H klok met AM en PM. Is dit om te zetten naar een 24 uurs klok?
2. Bij het wegrijden vanmorgen was het erg donker in de spiegels. Mijn vriendin was al vertrokken dus kon lastig de check maken of de achteruitrij verlichting het deed. die zitten volgens mij in de "donkere balk" op de kofferklep toch? 2 stuks meen ik me te herinneren.
Gefeliciteerd met de APK!
Nee. Kijk maar eens goed naar het klokje: hij kan helemaal links geen 2 weergeven, dus alles vanaf 20:00 is dan een probleem.
Klopt! Ik heb het schakelaartje op de versnellingsbak wel eens stuk zien gaan.
Die klokjes zijn enkel in AM / PM. Daar valt niets aan te wijzigen.
De achteruitrij-lichten zitten inderdaad in de zwarte balk. Als die het niet doen, dan had ie de APK niet gehaald. ;)
Van zichzelf is de lichtopbrengst van die lampen niet heel geweldig. Zelf heb ik er H3 lampen in geknutseld. Dat geeft wel een zee van licht van achteren.
Waarschijnlijk kan je tegenwoordig ook wel standaard passende ledlampen krijgen die een hoop meer lichtopbrengst zullen geven.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Jawel hoor. Hij is immers van vóór '98.
Ik heb er bij mij ledlampjes in gestoken en het geeft idd een groot verschil ;
Un Homme sans Passion est un Homme de Rien
Ze doen het inderdaad niet! Zoals al aangegeven is het voor 97/98 niet verplicht om te werken.
Heb de lampjes al vervangen maar dat werkte niet dus ik vermoed de schakelaar op de bak! volgens mij zijn die nog wel te krijgen.
LED is mogelijk ook een goede oplossing ja! Ik zie nu in ieder geval helemaal niks haha!
Aanvullend op mijzelf :) sorry daarvoor.
De buitentemperatuur sensor geeft alleen maar streepjes. vermoed dat de sensor niet is aangesloten, of kapot is. Lees verschillende verhalen online. sommige zeggen zit in de bumper. sommige zeggen in de spiegel bestuurderskant. Weet iemand de waarheid ? :D
1994 dacht ik in de linker (bestuurders)spiegel; anders de andere spiegel ff checken. In ieder geval niet meer in de bumper, dat was helemaal in het begin.
Meest waarschijnlijk overleden sensor. Zijn vrij goed los verkrijgbaar en voor een handigert goed te vervangen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Achteruit-rijlichten geen APK vereiste voor '98? Darn.., dat had ik moeten weten toen ik die zwarte van me hals over kop nog stond te repareren. xD
Buitentemperatuur sensor zit bij Serie 1 in de zij-spiegel van de bestuurderskant. Bij Serie 2 is deze naar de spiegel aan de passagierskant verhuist.
(In de bumper heb ik zelf nooit gezien. Dat moeten dan een hele vroege Xm zijn. '89 / '90)
De draden willen ter hoogte van het spiegelscharnier nog wel door rotten. Dan gaat de kern oxideren wat een hogere weerstand geeft en zodoende wordt de temperatuur-weergave veel te laag. Uiteindelijk breken ze en krijg je die streepjes.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Bedankt allen,
Ik had al iets gelezen over de onhandige locatie en de draadjes die daar slecht worden. Ik zit met het idee te spelen om het eerder op te pakken en ergens anders onder te brengen. Waar zal dan nog even moeten zoeken :).
Vandaag voor het eerst met de XM lange rit gemaakt. moest toch aan de west kant van het land zijn dus ik dacht meteen een mooie vuurdoop na 10 jaar sitlstand.
Ging eigenlijk super en het stuurt lekker weg. Op de snelweg blijft de temperatuur netjes op of nét onder de 90 graden. Bij file , of binnendoor loopt hij op naar 100 graden. Verder stijgt hij ook niet. Volgens mij ook niet zo bezwaarlijk en volgens mij staan ze er ook redelijk om bekend dat ze snel warm worden.
Ik heb wel het gevoel dat de stoelen in de XM erg hoog staan. Ik heb elektrisch verstelbare stoelen en ik heb hem al helemaal naar beneden gezet maar ik zit voor mijn gevoel nog erg hoog in de auto. Het stuur staat op het hoogste punt en de stoel op de laagste maar ik krijg alsnog amper mijn benen onder het stuur. ik ben niet meer zo slank als toen ik 18 was, maar dit is wel heel extreem ! haha
Is dit nog verder af te stellen?
Ja: handbediende stoelen monteren. Een XM met elektrisch bedoende stoelen zit inderdaad hoog, omdat je ruimte onder de stoel nodig hebt voor de motortjes die het geheel bedienen. Scheelt best wat centimeters.
dat is jammer :(
Nee.., die 100gr is eigenlijk niet de bedoeling.
Zeker weten dat beide radiateur ventilatoren netjes op volle snelheid aan de gang gaan?
De ZPJ hier had een brak relais-voetje waardoor het relais dat die ventilatoren moet schakelen het sporadisch niet deed. Dan liep de temperatuur ook over de 90 heen bij langzaam rijden.
Je koelslangen kunnen het wel even hebben, maar zeker vanaf de zomer gaat het wat meer dan 100grC worden, en koelslangen zijn gemaakt van een rubber die meer dan 120grC écht niet leuk vinden.
Optioneel kan het anders zijn dat je een te dunnen aftermarket radiateur er op hebt zitten. Maar ik dacht dat je dan juist met hogere snelheden in de koelproblemen komt.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
ik heb de KVS gewisseld maar de achterste tap niet gebruikt. Zal het nog eens verversen en radiator nog een keer goed uitspoelen. Fan Slaat meteen en goed aan. ( dit ook vanwege airco). Maar ik hoor ze aanslaan maar hij kan het dan schijnbaar toch niet bijbenen met een warme motor.
Zal het geheel nog eens spoelen. de orignele dikte radiatoren voor de V6 zullen wel lastig te vinden zijn nog nieuw denk ik ? Zal vooral modellen vinden voor de 2 liter.
Ik zeg het verkeerd.
Ze zijn niet zozeer dunner, maar het aantal koelkanalen is minder.
NOS zijn ze her en der nog te vinden. Maar dan kosten ze ook meteen richting de 300eu.
Bij het bedrijf waar ik de AC verdampers heb laten namaken hadden ze toevallig voor een 3.0 V6 zo'n radiateur gemaakt voor iemand uit NL.
Kosten: 1000eu.
Uiteraard kan de stuksprijs aardig omlaag. Moet je er alleen wel meteen 25 bestellen.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Heb je gecontroleerd of er niet een hoeveelheid bladeren aan de onderzijde voor de radiator ligt?
Bekende verzamelplek die problemen kan veroorzaken
Jaap
Welkom hier (zeg ik ook als nieuweling) en wat een gave bak! Persoonlijk vind ik dat je een XM in de mooiste kleur hebt, maar smaken verschillen uiteraard
. Misschien kan ik je wel helpen aan een nieuwe hoofdsteun. Ik heb een muizenfamilie in de achterzitting gehad, maar volgens mij hebben ze het leungedeelte en hoofdsteunen met rust gelaten. Ik zal het voor je checken mocht je nog geen hebben gevonden. Ik heb namelijk een vrijwel compleet type I interieur extra liggen hier (in Denemarken). Wat zijn die voorstoelen trouwens zwaar!! Ze hebben bij de XM duidelijk niet bespaard op gewicht zoals ze in de racerij doen.
300 euro is nog te overzien mits je daar een goed type nieuw voor hebt liggen. Dat betaalde ik ooit voor een gebruikte voor de DS...
Ik zal dit weekend nog eens een extra verversing doen en de radiator nog maar een keer schoonspuiten. vorige keer alleen de tuinslang erin gehangen en aan de buitenkant niks gedaan. Zal de lamellen ook een zachtjes doorspoelen en op blad controleren!
Goedemorgen EJM,
Bedankt! ik had Bram bij het magazijn gesproken die gaf aan nog een goede hoofdsteun te hebben liggen.
Ik ben nog wel op zoek naar een ophoog/verdikkingsring van de middenconsole in goede staat. Magazijn gaf aan dat ze niet zeker wisten in wat voor staat deze zou zijn.
Mocht je die hebben houd ik mij sowieso aanbevolen!
Pagina's