Nee hoor, ik heet hier al jaren hetzelfde, maar als je me Kees Prins wilt noemen is dat prima en voel ik me zeer zeker aangesproken maar ff serieus, ik bedoelde eigenlijk in het algemeen waar is al die kennis gebleven die we als club opgebouwd hadden? Dat van de TCT uitlaat is toch algemeen bekend? Althans daar ga ik vanuit.... Dat het hier een Bosal betreft is dan wel weer merkwaardig, de kwaal die ik bedoel treedt op bij de originele fabrieks-uitlaat.
Merk je nu verschil met de diodes Frank? Is het klik-klakken weg?
Het klik-klakken is inderdaad weg nu en de vering is beter. De uitlaat is echter een bron van trillingen (en ergernis). Daar moet nu heel gauw en het liefst voor mijn lange rit naar Citromobile iets aan gebeuren. HetkannatuurlijkookzijndatmijnBosal, die ernagelnieuwuitziet, gewoonnietgoed is opgehangen.
Vorige week ook een stel etoiles gescoord op de sloop. Na een grondige schoonmaakbeurt, wat schuren en polijsten heb ik er wheelspray van Motip op gespoten om ze een mooie alu-kleur te geven. Vandaag toch ook maar voorzien van een lekkere dikke blanke-lak laag. Ze zijn niet perfect maar het zit er niet ver af, en voor mij zijn ze goed genoeg om mijn winterbanden om te leggen.
Ziet er zeker acceptabel uit! Zijn toch mooie velgen als ze netjes schoon zijn. Als ze dat niet zijn zien ze er op de een of andere manier direct wat armoedig uit. ...
Ik vind Etoile-velgen eigenlijk wel mooi maar heb op mijn Exclusive standaard natuurlijk Monte Carlo worstjes. Nu kan ik ze mooi afwisselen
Goed schoonhouden is inderdaad belangrijk. Ik heb Wheelclean van Turtlewax gebruikt en dat werkt wel heel goed moet ik zeggen. Tikkeltje aggresief maar wel heel effectief.
Ik heb d etoiles op de break en de monte carlo's op de berline, zo zijn ze ook geleverd. Bij jou zijn misschien de speedlines wel de originele velgen....
Ik dacht de eerste V6 type 2 wel, die met 1 airbag (alleen stuurwiel airbag). De latere type 2 heeft inderdaad monte carlo's. Eerst met naafkapjes en later helemaal dicht....en de breaks dus met etoiles.
Bij jou ziet het er ook een stuk stabieler uit onder je V6, Dr. Emiel. De oplossing was trouwenssimpelerdangedacht. Xm op de brug > paalonder de uitlaat > bruglatenzakken en voila de uitlaatbuigtzichwelweervrij. De trillingenzijn nu weg en dat is heel fijn!
Zonder klemmen etc los te draaien en als de boel omhoog ziot weer vast? Wel een snelle, maar niet zo lang resultaat ben ik bang. Ik verwacht dat de uitlaat vrij vlot weer zal uitzakken, maar hopelijk zit ik er naast!
Vandaag een Parrot ingebouwd in mijn XM. Leuk klusje. Het werkt wel heel goed allemaal.
Boven: De asbak heb ik verwijderd en de omhoogkomende punten weggedremeld. Ik heb er een mooi plastic bodempje in gemaakt.
Ook een dubbele usb-stekker in de aansteker.
Onder: Het schermpje op de plaats van de loze knop in het dashboard
Ik vind het leuk dat ik de Monte Carlo worstjes nu kan afwisselen met de Etoiles. De worstevelgen ga ik nu opknappen want de banden moeten toch vervangen. Eén van de banden was nog een origineel uit 1995 oeps!
Net nog even mijn oude banden geinspecteerd. Toch wel even schrikken van 2 banden met DOT-code 055 (mei) 1995. Aan de binnenzijde zaten ook aardige scheurtjes. Tsss, ik schrik ook wel van mezelf dat ik dat niet beter heb bekeken. Shame on me.
Moet je bewaren joh, origineel! Levert meer op als je die auto ooit verkoopt. Maar staat netjes joh, die etoiles. Is die wheelspray van Motip een beetje oke?
Ik had een lelijke deuk in mijn linker voorscherm en nogal wat krassen en matte vlekken op mijn dak. Heb de XM daarom deels laten spuiten en ze glanst weer prachtig.
Maar als je weet wie Lignage is dan verbaas je je niet meer over zijn verbazing.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ohh... TUURlijk, dom van me. Dat krijg je met al die verschillende Avatars. Dan blijf je jezelf netjes voorstellen.
__________
Crepuscule
Ja en de volgende keer heet die weer heel anders. Vind die leuk al die alter ego's. of zou het alleen het ego zijn.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nee hoor, ik heet hier al jaren hetzelfde, maar als je me Kees Prins wilt noemen is dat prima en voel ik me zeer zeker aangesproken maar ff serieus, ik bedoelde eigenlijk in het algemeen waar is al die kennis gebleven die we als club opgebouwd hadden? Dat van de TCT uitlaat is toch algemeen bekend? Althans daar ga ik vanuit.... Dat het hier een Bosal betreft is dan wel weer merkwaardig, de kwaal die ik bedoel treedt op bij de originele fabrieks-uitlaat.
Merk je nu verschil met de diodes Frank? Is het klik-klakken weg?
Het klik-klakken is inderdaad weg nu en de vering is beter. De uitlaat is echter een bron van trillingen (en ergernis). Daar moet nu heel gauw en het liefst voor mijn lange rit naar Citromobile iets aan gebeuren. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn Bosal, die er nagelnieuw uitziet, gewoon niet goed is opgehangen.
__________
Crepuscule
Vorige week ook een stel etoiles gescoord op de sloop. Na een grondige schoonmaakbeurt, wat schuren en polijsten heb ik er wheelspray van Motip op gespoten om ze een mooie alu-kleur te geven. Vandaag toch ook maar voorzien van een lekkere dikke blanke-lak laag. Ze zijn niet perfect maar het zit er niet ver af, en voor mij zijn ze goed genoeg om mijn winterbanden om te leggen.
__________
Crepuscule
Ik vind Etoile-velgen eigenlijk wel mooi maar heb op mijn Exclusive standaard natuurlijk Monte Carlo worstjes. Nu kan ik ze mooi afwisselen
Goed schoonhouden is inderdaad belangrijk. Ik heb Wheelclean van Turtlewax gebruikt en dat werkt wel heel goed moet ik zeggen. Tikkeltje aggresief maar wel heel effectief.
__________
Crepuscule
Zijn type 2 XM's ooit met speedlines geleverd? Ik dacht eigenlijk van niet.
__________
Crepuscule
Alleen in 1994
http://youtu.be/pKI59ms4a-4
Aha, die wilden ze gewoon nog ff opmaken
__________
Crepuscule
Kiekes, daar is Kees (weet veel) Prins
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja maar Kees weet weer niet hoe de forumcodes werken om youtube filmpjes mooi te embedden... En meer
van dat soort dingen...
Nou ik wist het ook niet, maar ja heb het ook altijd bij V6jes gehouden..
Geen sappels maat, geen sappels..
Bij jou ziet het er ook een stuk stabieler uit onder je V6, Dr. Emiel.
De oplossing was trouwens simpeler dan gedacht. Xm op de brug > paal onder de uitlaat > brug laten zakken en voila de uitlaat buigt zich wel weer vrij. De trillingen zijn nu weg en dat is heel fijn!
__________
Crepuscule
Zonder klemmen etc los te draaien en als de boel omhoog ziot weer vast? Wel een snelle, maar niet zo lang resultaat ben ik bang. Ik verwacht dat de uitlaat vrij vlot weer zal uitzakken, maar hopelijk zit ik er naast!
Ik vond het wel bewonderingswaardig doortastend en heel effectief. We zullen zien. Ik breng jullie wel op de hoogte als de boel weer gaat doorzakken.
__________
Crepuscule
Vandaag een Parrot ingebouwd in mijn XM. Leuk klusje. Het werkt wel heel goed allemaal.
Boven: De asbak heb ik verwijderd en de omhoogkomende punten weggedremeld. Ik heb er een mooi plastic bodempje in gemaakt.
Ook een dubbele usb-stekker in de aansteker.
Onder: Het schermpje op de plaats van de loze knop in het dashboard
__________
Crepuscule
Zojuist even de winterbandjes eronder gezet op mooie glimmende etoiles. Zo lijkt het opeens weer een heel andere XM. Ik vind etoiles toch wel heel fraai eigenlijk.
__________
Crepuscule
Fraai :-)
Etoiles zijn wat mij betreft favoriet !
Mooi hoor .
Je ziet bij jouw Etoiles omdat ze zo glimmen waarom ze Etoiles heten.
Moet de mijne ook maar weer eens poetsen dan.
Ik vind het leuk dat ik de Monte Carlo worstjes nu kan afwisselen met de Etoiles. De worstevelgen ga ik nu opknappen want de banden moeten toch vervangen. Eén van de banden was nog een origineel uit 1995 oeps!
__________
Crepuscule
Net nog even mijn oude banden geinspecteerd. Toch wel even schrikken van 2 banden met DOT-code 055 (mei) 1995. Aan de binnenzijde zaten ook aardige scheurtjes. Tsss, ik schrik ook wel van mezelf dat ik dat niet beter heb bekeken. Shame on me.
__________
Crepuscule
Die zijn bijna antiek ....
Moet je bewaren joh, origineel! Levert meer op als je die auto ooit verkoopt. Maar staat netjes joh, die etoiles. Is die wheelspray van Motip een beetje oke?
Op zich is Motip wel goed dacht ik. Maar we zullen zie hoe ze er in April 2015 aan toe zijn
__________
Crepuscule
Ik had een lelijke deuk in mijn linker voorscherm en nogal wat krassen en matte vlekken op mijn dak. Heb de XM daarom deels laten spuiten en ze glanst weer prachtig.
__________
Crepuscule
Pagina's