De XM van Chris B

Pagina's

169 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
De XM van Chris B

Waar zijn we aan begonnen... een XM V6 met 281.000 km op de klok zonder enige historie kopen voor €450,- van een handelaar, terwijl de XM in kwestie al een tijdje achteraf bij een manege in het gras staat met een laagje water erin.

Gelukkig heb ik twee rechterhanden en ruime ervaring met het reanimeren van "lijken". ;-)

Laat ik anders beginnen met mijzelf voor te stellen: Chris Boessenkool, 39 jaar, woonachtig in Akkrum en werkzaam als inkoper bij Hanzehogeschool in Groningen. LPG junkie en heeft wat met Citroën en Volvo, al heb ik ook heel veel plezier beleefd aan een Lada 2105.  Ondanks afgestudeerd te zijn aan de hogere hotelschool en een echte kantoorbaan, heb ik toch twee rechterhanden. LPG injectieinstallaties inbouwen, koprevisies, etc, etc, daar doe ik niet meer moeilijk over en worden gewoon goed uitgevoerd. Goed is daarbij wel het toverwoord voor mij, want ik heb een zwak voor kwaliteit en een hartgrondige afkeer van beunwerk. Wat ik doe, wil ik goed doen.

De XM in kwestie is een V6 exclusive van april 1991. Hoe ik de XM aantrof: IMAGE(https://myalbum.com/photo/SJFoloqOdSXt/360.jpg) Ik was in eerste instantie weggelopen omdat het mij teveel werk leek met laswerk, schimmelig interieur, kilometerstand, etc. Om toch die avond toe te happen in het kader van "we zien wel waar het schip strand".

Op 17 februari heb ik samen met een vriend de XM opgehaald en rijdend naar huis gebracht (groene platen). En wat blijkt, inderdaad bergen elektrische storingen, maar los van dat rijd de XM prima. Motor loopt erg mooi, automaat schakelt soepel en de koets is voor de leeftijd nog redelijk strak. Wel zit er op 2 plekken laswerk aan en zijn de dorpels voor aan beide zijden ooit gedeukt geraakt door een Beun de Haas opkrikactie. Meteen even door de wasstraat gedaan en goed schoongespoten: IMAGE(https://myalbum.com/photo/XqJpr0MmU9xR/360.jpg)

Tsja, en nu staat dat ding thuis in de schuur. Interieur is er al uit om alles te laten opdrogen, er stond een flinke laag water in. We hebben ook meteen het eerste avontuur te pakken gehad. De startblokkering van de automaat blijkt namelijk overbrugd te zijn. Het resultaat daarvan is een gekraakte schuurdeur en een geschrokken vriend die de XM even wilde starten. Op de schuurdeur na verder geen brokken gelukkig.

Het doel is om de XM ergens komend najaar op de weg te hebben en de inzet af te wisselen met mijn andere auto, een Volvo 740 uit 1985. Ik rijd overigens "oud" voor dagelijks vervoer. De 740 maakt nu ong 50.000 per jaar en dat wil ik straks dus verdelen over beide auto's.

Ik heb mij ondertussen al aardig ingelezen in de XM en het is mij al duidelijk dat het een behoorlijke dramaqueen kan zijn. Ik heb dan ook nog stapels en stapels vragen... Laat ik anders even bij het begin beginnen, de veerschotel rechts staat op ploffen. Ik heb al wat alternatieven gelezen, maar wat is qua € en kwaliteit de beste keuze?

Het plan op grote lijnen: 1) veerschotels vernieuwen, 2) regenwaterlekken dichten, 3) hele, hele, grote uitgebreide grote beurt, 4) alle elektrische storingen aanpakken en verbeteringen doorvoeren, 5) onderstel/vering compleet aanpakken, 6) LPG inbouwen,  7) optisch netjes maken als blijkt dat het ding betrouwbaar is. Het budget dat ik eraan wil besteden in pakweg een halfjaar is €3.000,- en daarbij helpt het dat ik een hele brede kennissenkring heb om betaalbaar aan onderdelen te komen. (Dat het economisch niet uitkan dat maakt mij niet uit, factor lol van opknappen staat voorop.)

Ik kan alle tips gebruiken! Ook eerlijke tips in de zin dat ik er beter niet meer aan kan beginnen ;-) Ik heb er zin in, een XM had ik al heeeeelll erg lang op het verlanglijstje staan en ben dan ook superblij dat ik aan dit avontuur kan beginnen.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE:

Wat een mooi initiatief Chris!  Welkom hier.

Ik heb vorig jaar een XM gekocht die tijdens een aantal jaren stilstand ook was volgelopen met water. Ik kan je aanraden de stoelen, de vloerbekleding en de onderliggende mat er helemaal uit te halen. Dat is een soort schuimmat die werkt als een spons en moet echt buiten de auto drogen. Dan duurt het trouwens nog een week. Bij mij was het grotendeels langs de achterlichten naar binnengelopen. Zie http://xmclub.nl/forum/lekkage-de-kofferbak

Als je lid bent van onze club dan kun je ook gebruik maken van het onderdelen-magazijjn. Daar is mogelijk ook wel een gereviseerde veerschotel te vinden.

De krikpunten roesten inderdaad graag maar verder valt het vaak wel mee met XM's uit '91.  Dat zijn qua roestpreventie veelal redelijk goede carrosseriën. Ik ben benieuwd naar je toekomstige verhalen.  

 

 

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 2.1 TD Break Bleu Mauritius 1997
  • C4 coupé Bleu Oriental Nacre 2004
RE:

Voor de veerschotel kun je ook even contact opnemen met Aad van Eijk, ook actief lid van deze club. Die kan je vast wel helpen aan een revisieveerschotel. Niet (te lang) mee doorrijden: ik kan uit ervaring melden dat een ploffende veerschotel geen pretje is. Bij mij gebeurde het gelukkig twee keer (ja!) op lage snelheid.Tegen inlevering van de oude veerschotel ruilt ie de jouwe om voor één voorzien van nieuw rubber tegen kostprijs.

Chapeau voor je  initiatief om weer een XM van de ondergang te redden. Als jij er genoeg moeite in steekt, zal deze auto je niet teleurstellen.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: De XM van Chris B

Mooi dat er nog mensen zijn die hier aan gaan beginnen, top

Brabander
afbeelding van Brabander
  • 1998 XM berline 2.0i-16v Gris Graphite (organr. 7863)
RE: De XM van Chris B

Mooi verhaal, veel sleutel- en rijplezier!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Misschien moet je eerst even de kwaliteit van je Diravi-stuurhuis checken. Die gaan bij hoge km-standen in een V6 als dit vaak lekken en dan komt de XM niet door de APK.  Vervangen is een lastige of dure klus...

__________
Crepuscule

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: De XM van Chris B

Mooie kleur! lijkt wel een Rouge griott Nacre zeldzame kleur.

Series 1 staan bekend om hun slechte massa constructie en daarom de elektrische problemen. Onder de kap vind je op het linker en rechter spatbord stekkerblokken waarin tal van massa klemmen zijn gestoken die o zo vaak corroderen, advies blokken eraf (M6 boutje) en alle massapunten direct aan de carosserie leggen. Ook onder de middenconsole zit er eentje, die minder vaak problemen vertoont maar aangezien de laag water zou ik die ook aanpakken.

Veerschotel, kost je als ik het me goed herinner circa €300 per 2 gereviseerd. Kenners zagen mijn gereviseerde schotels en waren het er over eens dat ze beter waren dan af fabriek. Afijn Aad hier kan je er alles over vertellen. Ik zou dit zeer snel aanpakken, je motorkap ziet er nu nog op het oog strak uit, en de kosten voor nieuwe schotels wegen denk ik niet op tegen een andere kap, spuitwerk en andere onderdelen.

Diravi, als je de hoezen lostrekt (in tegenstelling tot wat Frank schrijft heb ik niet de ervaring dat ze vaak stuk gaan) maar je stuurhuis kan wel lekken. Bij flinke uitslag links of rechtsom dan pist de stuurstanghoes zich wel leeg als je stuurhuis lek is. Ik heb er zelf toch zeker 5 jaar mee doorgereden. Het enige is dat het je een beetje lhm kost sturen doet ze er niet minder om. Bij vd Laan hebben ze vorig jaar hun truukje aan de mijne uitgevoerd en sindsdien lekt ze niet meer.

Dat de startblokkering van de automaat af is is wel link, zal vast ook te maken hebben gehad met een elektrisch probleem (lees massa)

 

Succes ermee, ben benieuwd naar het vervolg.

 

 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE:

Bedankt voor jullie welkomstwoorden en mooi dat hier zo te lezen veel kennis zit! :-)

 

Deze week een paar avonden eraan kunnen werken. Ik heb mij eerst even gericht op de regenwaterlekkage. Daarvoor eerst meer begonnen met het loshangende rubber langs het dak. Toen het rubber er eenmaal af was bleek er nogal wat beginnende roest achter te zitten. Kaalgemaakt met de dremel, ontroest met Pelox en afgewerkt met Brantho Korrux. Dat zou nou goed moeten zijn.

IMAGE(https://myalbum.com/photo/ThstmzZeamOq/360.jpg)

IMAGE(https://myalbum.com/photo/AOI6SfeViwPS/360.jpg)

IMAGE(https://myalbum.com/photo/aVR8tj5OoIQ8/360.jpg)

Vandaag begonnen met het terugplakken van het rubber, alleen, het lijkt wel wat gekrompen want het is ietwat te kort. Ik lijm nu eerst het achterste deel vast en hoop dat het met een beetje warmte weer goed op de volledige lengte geplakt kan worden. Verder ook bezig geweest met de achterlichten en eenmaal ik die eruit had kwam ik lekkagesporen tegen. De rubbers sluiten denk ik niet goed meer af. Ik heb de de achterlichten weer teruggezet met een laagje zuurvrije siliconenmastiek op de rubbers. Ook dat zou nu dicht moeten zijn.

Een van de voorgaande eigenaren heeft allerlei audiospul in de kofferbak geschroeft en er zitten allemaal roestige schroefgaatjes in de koets. Allemaal kaalgemaakt en dezelfde behandeling gegegeven als de daklijst.

IMAGE(https://myalbum.com/photo/1juuYnG7RXYn/360.jpg)

Last but not least bezig geweest met de kachelmotor. Tot de een na hardste stand werkt die prima, eenmaal voluit dan stopt de kachelmotor ermee. Iemand een suggestie?

Verder heb ik contact gehad met Aad van Eijk over de veerschotels, kost de lieve som van €400,- maar is denk ik wel erg goede kwaliteit. Alternatief is de oplossing van Elastmer voor €200,- voor een setje. Zijn er ervaringen hier met beide?

 

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE:

Schotels van Aad nemen, die van elastomer zijn geen rubber kwaliteit zoals Aad ze levert. Aad zit al zijn hele leven in het rubber die man eet en ademt rubber no

En leg je nou werkelijk al je gereedschap zo op de lak?indecision

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE:

Haha    daar zat ik ook al met samengeknepen billen naar te kijken.

Maar goed bezig dus Chris. Die kachelmotor zou ik gewoon vervangen door een andere. Volgens mij hebben ze bij Franse Autos in Groningen er genoeg liggen. Soswieso hebben ze daar veel voor serie 1 XM's.

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

Ik leg inderdaad wel eens wat op het dak als ik klus. Zolang je er niet mee schuift of andere rare dingen doet dan gaat dat prima. Bovendien, aan dit dak is niet veel eer te behalen. Laten we voorop stellen dat dit eerst een goed rijdende, betrouwbare XM moet worden en dan zien we wel weer verder.

Vanavond het linker daklijstrubber erin geplakt. Het achterste gedeelte bij het derde ruitje had ik gisteren al geplakt. Bij het uitleggen bleek dat het rubber, wellicht door ouderdom, ongeveer 1,2 cm tekort kwam aan de voorkant. Dat heb ik met wat warmte en trekken terug weten te brengen tot 4mm. Dat zit nu met wat lijmklemmen op zijn plek totdat de kit doorgehard is. Verder vanavond het LHM vat leeggehaald, schoongemaakt en voorzien van verse LHM. Bah, wat was dat zwart zeg. Meteen een sterke magneet onderin gelegd om metaalslijpsel te vangen. Nu alleen nog een keer doorspoelen bij de remmen en wat aan gymnastiek doen.

Bij een kennis van mij kan ik bollen vullen. Als ik dan toch de moeite neem om aan de achterzijde het hitteschild eraf te halen om bij de hydractiefbol te komen, is het dan ook nog wijsheid om daar eea te checken cq te verbeteren? (ik heb ooit eens wat gelezen over diodes oid)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Veert de XM niet goed dan? Ik zou eerst maar eens met bollen vullen beginnen. Volgens mij heeft precies Mark een goed verhaal over diodes geschreven. Zie: http://www.xmclub.nl/forum/how-modden-van-een-veercomputer-hydractief-ii

__________
Crepuscule

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: De XM van Chris B

Diodes vervangen bij een series 1? volgens mijn geheugen is dat geen optie maar lees het stuk maar eens door dan kom je er wel achter.

Dan hebben we wel nog deze, http://www.xmclub.nl/forum/modificatie-aansturing-elektroklep-hydractive1  Die werkt zeker.

Een XM is stugger dan de DS en de CX maar er is een truckje om extra comfort te krijgen, als je de midden bollen eronderuit hebt laat deze dan 20% overvullen. Zo krijg je een nog soepelere vering in de comfortstand en behoud je het stugge in de sportstand. De bollen op de veerpoten dus gewoon volgens specs laten vullen.

Knipperkastje zou wel handig zijn als je met de VC e.d. aan de gang gaat, geheid dat de boel na losnemen in storing gaat/staat. Even zoeken op knipperkastje en 

 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE:

Knipperkastje koop ik idd nog wel een keer. Bollen vullen kan bij een vriend van mij. Maar goed, ik heb nog genoeg te doen voor ik zover ben....Vandaag voor de lasser even een inventarisatie gemaakt:
Binnen en buiten door bij de bestuurder
IMAGE(https://myalbum.com/photo/Q4wv2ju7QB4P/360.jpg)

En ook achter het voorspatbord zit ellende verborgen...
IMAGE(https://myalbum.com/photo/vFLzr1uiseUe/360.jpg)

Last but not least, de dorpel aan bijrijderskant:
IMAGE(https://myalbum.com/photo/7TYXmTUlVxWD/360.jpg)

Kriksteunen zijn ook mishandeld en de dorpels ook als krikpunt. Veel werk aan de winkel.

En wat ik mij nog afvroeg, dit is toch het kastje met de beruchte zekering van de kachelmotor? Welke zekering dan daarvan? Want ik kan er niks mis aan ontdekken... Ik had ook een howto gelezen waar iets geschreven wordt over een witte stekker, maar ik heb alleen bruine en groene stekkers :-( Hoe zit dit?
IMAGE(https://myalbum.com/photo/ZGLUtjRkG7qy/360.jpg)

De XM is nu een week verder bijna opgedroogd van binnnen. Na mijn vakantie er maar eens echt werk van gaan maken.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: De XM van Chris B
Dat was denk ik mijn howto. Maar die heeft een serie 2 als voorbeeld. Denk dat die zekeringenbak anders is dan bij jou...
Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Het is de zekering van 30A die doorgebrand is en vastgekoekt zit aan het kastje   

Maar volgens mij is dat vooral een type 2 kwaaltje

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Zo te horen heb je inderdaad wat handige relaties. Je zou kunnen kijken of je je kachelmotor kun repararen. Koolborstels of printplaatje o.i.d. 

Je vindt 'm boven de voeten van de bijrijder. Daar moet je een paar schroefjes loshalen en een soort bolhangende 'luier' wegvouwen.

Zo ziet ie eruit..

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

Die volgekakte luier heb ik al aan de kant gehad en de motor heb ik getest. Die is goed. De kachelmotor werkt op alle standen behalve voluit. Dus er gaat iets mis in de directe schakeling naar voluit. De constructie met de beruchte F2 zekering schijnt dus niet voor te komen op de serie 1. Maar dan nog geloof ik wel dat er een aparte zekering en relais aanwezig moet zijn in die schakeling. Het relais zal hoogstwaarschijnlijk achter het dashboardkastje uithangen, dat eerst maar eens controleren op werking en aanwezigheid van 12v.

Zonder een paar handige kennissen was ik overigens niet aan dit project begonnen...

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE:

Het heeft even een paar weken stil gelegen. Drukte op werk, beetje vakantie, drukte in huis, ach je kent het wel. Ook met de kachelmotor ben ik nog niet weer bezig geweest.

Komende week komt de lasser langs om te overleggen. Gisteren de voorspatborden eraf gehaald en de narigheid verder verkend:
IMAGE(https://myalbum.com/photo/1EKamNa17szB/360.jpg)
IMAGE(https://myalbum.com/photo/VklAKG5DXQsD/360.jpg)
IMAGE(https://myalbum.com/photo/YBeoU0V0GgGX/360.jpg)
IMAGE(https://myalbum.com/photo/fHj3D6JTMgVn/360.jpg)
IMAGE(https://myalbum.com/photo/hwTWydWorE56/360.jpg)
Laatste foto is onderzijde paravan, beide zijden net niet door. Verder nog een gaatje onder de computerbak die op het binnenspatbord rechts geschroefd zit.

Ook ben ik bezig geweest met het ruitenwissermechaniek. Door een genegeerd zwaar lopend rechterasje is het hele mechanisme uitgelubberd. Ik heb drie mechanieken in de handen gehad en alle 3 daarvan liep (en piepte) het rechterasje. Zo te zien kan ik van twee stukke 1 hele maken, dus deze week maar eens experimenteren.

Verder deze week ook maar eens beginnen met de koetsrubbers bijrijderszijde er weer in te plakken, nog niet gedaan. Dan kan ik daarna kijken of de boel droog blijft binnen.

Van de koplampen is de bestuurderszijde slecht en de anderzijde is perfect qua spiegel. Ik heb begrepen dat er serie 1 en serie 2 koplampen zijn en dat s1 slecht licht geeft en s2 redelijk ok is. Klopt dat en hoe herken ik een S1 danwel S2 koplamp?

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

In serie 1 zit een zogenaamd tussenglaasje. Een raar plastic ding die vaak wat geel verkleurd is. Daarom wordt de lichtopbrengst na verloop van tijd slechter. Als je het gewone koplampglas verwijdert kun je het tussenglaasje eruit halen. Het buitenste glas kun je dan vervangen door een type 2 glas.

Werkwijze: eerst de hoeklampjes vanaf binnen eruit drukken, dan de grille eraf, dan het koplampglas losmaken. Die zit vast met ca 10 clipjes.
Daarna dus vervangen voor een type 2 glas. Je kunt niet alleen de tussenglaasjes verwijderen want dan klopt het lichtbeeld niet meer.

 

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

Tussenglaasjes zitten er al niet meer in zag ik. Is er een manier om een type 2 glas te herkennen? (en de spiegel type 1 en 2 zijn dus gelijk?)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Tja er zitten andere lijntjes op een type 2 glas. Type 1 rechte lijntjes en Type 2 een soort ruitvorm voor het stadslicht. De spiegel is inderdaad gelijk.

 

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Hier kun je de rechte lijntjes van boven naar beneden bij type 1 goed zien. Ook op de grijze zitten dus Type 1 glazen omdat die beter passen bij Xenon.

http://www.xmclub.nl/forum/betere-verlichting-retrofit-projectors

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

Dat met die lampen gaat wel lukken. Ik denk dat ik voor serie 1 glazen ga met een projector. Lijkt mij een leuk projectje. Eerst zijn er nog even andere prioriteiten zoals het verdict van de lasser.

Vooruitlopend op dat ben ik al wel de onderdelen aan het uitzoeken en daarbij loop ik er tegenaan dat de waterpomp zo goed als onvindbaar is. Het is zo te zien de originele en dan kun je er donder op zeggen dat met 3 ton op de klok dat ding een keer gaat lekken. En als ik dan toch bezig ben, dan maar vervangen. Moet je dat ding alleen wel kunnen vinden...

Het zou onderdeelnummer 120153 moeten zijn. Echt, werkelijk compleet onvindbaar. Iemand tips?

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

Dit zijn trouwens de nummers die ik gebruikt heb om te zoeken:


CITROËN
120194
7946008655
7946008782
PEUGEOT
120194
7946008655
7946008782
QUINTON HAZELL
QCP3164
RUVILLE
65985
SALERI
PA863
SALERI SIL
PA863

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE:

Hoe kom je aan dat nummer? Bij Autodoc krijg je deze te zien...

 

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

De onderdelenboeren geven inderdaad het verkeerde onderdeel weer, foutje in de database ofzo. Het nummer komt van service.citroen.com en heb  ik via een aantal andere sites gecheckt.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE: De XM van Chris B

Bij mijn ES9J is ook niet meer de juiste waterpomp leverbaar. Ik heb net een nieuwe gekregen waar ze een hoekje van de bevestigingsplaat af moesten zagen.

Bij een voormalige mede Multimedia-rijder hadden ze de oude pomp teruggezet en die zag er later uit als in de cirkel 

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: De XM van Chris B

Zo heb je er opeens niet 1 maar 2:

IMAGE(https://myalbum.com/photo/08QhRPRpt92T/360.jpg)

Handig hoor, zo'n verrijdbaar onderdelenhok. Zaterdag haal ik 'm op. Het is een V6 uit 1992.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 2.1 TD Break Bleu Mauritius 1997
  • C4 coupé Bleu Oriental Nacre 2004
RE: De XM van Chris B

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM 2.0 TURBO CT Exclusive - Gris Crepuscule
  • XM 2.0 16v - Bleu Mauritius
  • XM V6 24v Multimedia - Rouge d'Enfer
RE:

Kijk maar uit. Voordat je weet staat je hele erf vol met XM's. Ik ken meerdere gevallen... 

__________
Crepuscule

Pagina's